Kung Mangarap Ka’t Magising

Kanina habang naglilinis ako ng ihi at poop ng mga aso, naisip ko kung gaano nakakapagod itong taong ito. Masaya man professionally pero kung minsan kapag panay trabaho na lang ang nare-receive mo sa inbox mo, nakaka-stress din pala no matter how much you love your work. Naisip ko tuloy, why not get away on my birthday? Fly to Hongkong or Vietnam for the weekend. Have juju juice while admiring the hot surfers at Bondi Beach. Take a stroll along Central Park. Wow, parang may pera lang ah. Siguro bago man ako maka-alis, iisipin ko muna ang vet bills, phone bills, internet bills, rent, and so on and so forth. How can I argue with that? I simply can’t. Paano ko naman maju-justify ang tatlong araw na R&R kung pagbalik ko mas marami pa akong bayarin? But then what if I get a job in Singapore or New York?! Take the dogs with me and live someplace else? Man, Chichi will love the grapevines in Italy. Max will have the time of his life searching for bones in Ancient Greece. How about Marcel who will surely dig the cool weather of Gay Paree? And while my mind is flying, maybe Dennis Trillo and I can fly to Bali and enjoy the sun, the sea, and the hot sex?

Why the hell not, di ba?!


Na-realize ko tuloy that I’ve been living a day-to-day existence. Wake up to take the dogs out. Have coffee and yosi. Go to the gym. Work. Go home and work some more. And then sleep. I’ve been sleeping more often these days. Pagod dahil sa constant work-out at low energy na rin dahil sa diet. Sometimes I sleep off an entire day. Sana naman minsan habang natutulog ako maisipan ko man lang mag-dream ng magagandang dreams dahil na-realize ko ‘yan pala ang kulang sa buhay ko ngayon. Nakalimutan ko na palang mangarap. Charot. 

Comments

Popular posts from this blog

sop tips (o kung papaano huwag matakot makipagtalik sa telepono)

para sa masa (or why the eraserheads, even if they are still together, can't possibly sing "toyang" over and over again)

FEAR AND LOATHING IN SAGADA